پاکت پستی

اصول بسته‌بندی لباس

بسته بندی لباس

اصول بسته‌بندی لباس

تصمیم گیری برای خرید تا حد بسیار زیادی وابسته به تصویر اولیه ای است که برای مشتری از محصول ایجاد می شود.

اولین تصویری که مشتری در هنگام خرید محصولات با آن مواجه می شود، بسته بندی محصول است. تصمیم گیری برای خرید تا حد بسیار زیادی وابسته به تصویر اولیه ای است که برای مشتری از محصول ایجاد می شود. از این رو کیفیت بسته بندی پوشاک نقش زیادی در فرایند فروش دارد.

در حال حاضر بسته بندی لباس به یکی از اصول بسیار مهم در بازاریابی مناسب آن تبدیل شده است. علاوه بر آن افراد تمایل زیادی به خریدهای اینترنتی و آنلاین پیدا کردند و سعی می‌کنند بیشتر لوازم مورد نیاز خود و از جمله انواع لباس را از فروشگاه‌های مجازی خرید کنند. با این کار نیازی به صرف کردن وقت در فروشگاه‌های سطح شهر ندارند و به راحتی محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل می‌گیرند.

اما نکته بسیار مهمی که در بسته بندی لباس برای کسب و کارهای آنلاین و حتی حضوری وجود دارد، توجه به نوع بسته بندی است. شاید در گذشته کیفیت محصول، تنها مسئله مورد نظر خریداران بود. اما در حال حاضر کیفیت معنای گسترده‌تری پیدا کرده است. یکی از این مفاهیم نیز، توجه به نوع بسته بندی و بالا بودن کیفیت آن است.

در این مطلب میخواهیم شما را به طور کامل با اهمیت، لزوم و چگونگی استفاده از روش های مختلف بسته بندی لباس و پوشاک آشنا کرده و به بررسی اصول مهم در بسته بندی انواع لباس‌ در فروش آنلاین و حضوری بپردازیم.

حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید، چرا که در ادامه مطلب، با کلی اطلاعات درجه یک و راهکارهای جذاب در خدمت شما هستیم…

اصول بسته‌بندی لباس

نکته جالب‌تر اینکه اگر برای لباس مورد نظر، یک بسته بندی منحصر به فرد، خاص و امن در نظر بگیرید، می‌توانید به موفقیت خود در میان رقبا اطمینان داشته باشید. علاوه بر آن این کار راهی برای فروش بیشتر محصولات، رضایت مشتریان و روشی آسان برای تبلیغ محصول شما است.

  • بسته ­بندی برای حفظ محصولات در مقابل آلودگی، صدمات ناشی از حمل و نقل و انبار کردن صورت می گیرد.
  • بسته ­بندی، روشی جذاب برای انتقال پیام محصول به مشتریان و تاثیرگذاری بر تصمیم­ گیری آن­ها در هنگام خرید است.
  • مواد به کار رفته در یک بسته بندی، حاوی پیامی خاص از هویت، کیفیت و قیمت کالا هستند.
  • در فروشگاه­ هایی که خریدار با قفسه­ و رگال­ ها به طور مستقیم سر و کار دارد، بسته ­بندی پوشاک، مانند فروشنده­ ای است که در قفسه قرار گرفته است و درباره کالا صحبت می کند.
  • بسته بندی پوشاک کمک می کند که کالاهای نسبتا مشابه از یکدیگر تشخیص داده شوند.
  • افراد طبق عادت معمولا محصولات یک برند را خریداری می ­کنند؛ به خصوص زمانی که مصرف ­کننده برندی را پیدا کند که نیازهای وی را برطرف کند. بسته بندی یکی از عواملی است که به برقراری ارتباط مصرف کننده با یک برند خاص کمک می کند.

خوب، تا به اینجا با فواید و کلیات بسته بندی پوشاک آشنا شدیم، اما بسته بندی به چه منظور و هدفی انجام میشود؟

سه هدف اصلی بسته بندی پوشاک، شامل موارد زیر می شود:

  • ارایه­ کالا به نحوی که نتیجه­ آن افزایش فروش باشد.
  • فروش کالا به طریقی که سود حاصله افزایش پیدا کند.
  • کلیه نیازها را بر طرف کند و برای مصرف مناسب باشد.

هزینه بسته ­بندی چقدر است؟

هزینه های بسته بندی، بخش زیادی از هزینه های تولید را به خود اختصاص می دهد. بنابراین کاهش این هزینه ها بسیار مهم است. در حال حاضر سعی می کنند که عملکردهای بسته بندی را توسعه دهند تا از این طریق، حجم مواد مورد نیاز، هزینه های تامین تجهیزات و منابع کاری کاهش یابد.

هزینه های بسته بندی شامل: نیروی کار، تجهیزات و هزینه تهیه مواد می شود. حدود ۹ درصد از هزینه هر محصول، متعلق به هزینه بسته بندی آن است و بین ۱۵ تا ۵۰ درصد قیمت فروش محصول را تشکیل می دهد.

در بسیاری از مواقع تمام هزینه اختصاص یافته به بسته ­بندی، مورد استفاده قرار نمی گیرد. اغلب، این موضوع به علت نبود آگاهی از این مورد است که تغییر در روش ­های خرید پوشاک، باعث عوض شدن روش­ های فروش می­ شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *